Posebne mjere u vanrednim okolnostima - Poplave 2024 - pravna lica i samostalni poduzetnici
Lokacija poslovnica i bankomata
POSLOVNICE I BANKOMATI
Kalkulator kredita
KREDITNI KALKULATOR
Konvertor valuta
KONVERTOR VALUTA
Kursna lista
KURSNA LISTA
Kontakti
KONTAKTI
Poslovnice i bankomati Kreditni kalkulator Konvertor valuta Kursna lista Kontakti
Posebne mjere u vanrednim okolnostima - Poplave 2024 - pravna lica i samostalni poduzetnici

Posebne mjere u vanrednim okolnostima - Poplave 2024 - pravna lica i samostalni poduzetnici

Ponuda olakšica klijentima Union banke pravnim licima i samostalnim poduzetnicima pogođenim vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine

U skladu sa Odlukom Agencije za bankarstvo FBiH o posebnim mjerama koje banka primjenjuje u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine (u daljem tekstu: Odluka) ovim putem obavještavamo klijente Union banke d.d. Sarajevo (u daljem tekstu: Banka) o ponudi olakšica pravnim licima i samostalnim poduzetnicima koja koriste kreditne plasmane, a koji su direktno ili indirektno pogođeni negativnim posljedicama vanrednih okolnosti, kroz odobravanje jedne od sljedećih posebnih mjera:

  1. moratorij, odnosno odgodu u otplati kreditnih obaveza uz obustavljanje obračuna kamata i dodatnih naknada na iznos kreditnih obaveza za vrijeme trajanja moratorija
  2. uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno na period od najduže 12 mjeseci,
  3. produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno,
  4. produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem, uključujući i revolving kredite i prekoračenja po transakcijskim računima na period od najduže 6 mjeseci, pri čemu klijenti tokom tog perioda mogu koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije,
  5. odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
  6. druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšavanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta,

Osnovni uslovi koji moraju biti ispunjeni da bi Banka odobrila posebnu mjeru su:

  1. Klijent je dokumentovao negativne ekonomske posljedice poplava na poslovanje društva i/ili sa njim povezanih lica, koje jasno ukazuju na nemogućnost nastavka otplate postojećih kreditnih plasmana kod Banke u skladu sa postojećim otplatnim planovima;
  2. Ukoliko je poslovanje klijenta obustavljeno, argumentovan je nastavak poslovanja;
  3. Klijent nije bio u kašnjenju sa dospjelim obavezama u materijalno značajnom iznosu duže od 90 dana na dan 30.09.2024. godine


Posebne mjere se odobravaju na osnovu zahtjeva i prateće dokumentacije dostavljene od strane klijenta, te kreditne analize kojom se utvrđuje koja je mjera najpovoljnija za održavanje i poboljšanje kreditne sposobnosti klijenta.

Zahtjev i Anketni upitnik za posebne mjere kao olakšice u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine se može preuzeti putem linka: PREUZMI ZAHTJEV I ANKETNI UPITNIK ili u poslovnim jedinicama Banke.

Potrebna dokumentacija za klijente koji apliciraju za neku od posebnih mjera kao olakšice u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine:
Za Posebne mjere sa trajnim (dugoročnim) efektom, definisane pod rednim brojevima 3, 5 i 6, potrebno je obezbijediti dokumentaciju za standardni kreditni proces pri odobravanju kreditnih plasmana.

Za Posebne mjere sa privremenim (kratkoročnim) efektom, definisane pod rednim brojevima 1, 2 i 4, potrebno je minimalno obezbijediti zvanične finansijske izvještaje za 31.12.2023. godine i presjek knjigovodstvenog stanja na 30.06.2024. (za klijenta i povezana lica).
Specifična dokumentacija koju je, pored prethodno definisane standardne dokumentacije, potrebno obezbijediti za realizaciju posebnih mjera, bez obzira na vrstu, navedena je u nastavku:

  1. Zahtjev za posebnu mjeru;
  2. Anketni upitnik o uticaju poplava iz oktobra 2024. godine na poslovanje klijenata (propisan od strane Banke);
  3. Dokumentacija kojom se argumentuju negativne posljedice poplava iz oktobra 2024. godine na poslovanje klijenata;
  4. Izvode iz računovodstvene evidencije kojim se argumentuje negativan ekonomski uticaj na poslovanje (klijenta i/ili povezanih lica) koji je uzrokovao neophodnost realizacije posebnih mjera – opciono, ukoliko je primjenjivo.


Zahtjev za posebne mjere i prateću dokumentaciju, klijenti mogu dostaviti nadležnom saradniku ili u najbližu poslovnu jedinicu Banke.