Ponuda olakšica klijentima Union banke fizičkim licima pogođenim vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine
U skladu sa Odlukom Agencije za bankarstvo FBiH o posebnim mjerama koje banka primjenjuje u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine (u daljem tekstu: Odluka) ovim putem obavještavamo klijente Union banke d.d. Sarajevo (u daljem tekstu: Banka) o ponudi olakšica fizičkim licima koja koriste kreditne plasmane, a koja su direktno ili indirektno pogođena negativnim posljedicama vanrednih okolnosti, kroz odobravanje jedne od sljedećih posebnih mjera:
- moratorij, odnosno odgodu u otplati kreditnih obaveza uz obustavljanje obračuna kamata i dodatnih naknada na iznos kreditnih obaveza za vrijeme trajanja moratorija, na period od najduže 6 mjeseci,
- uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno na period od najduže 12 mjeseci,
- produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno,
- produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem, uključujući i revolving kredite i prekoračenja po transakcijskim računima na period od najduže 6 mjeseci, pri čemu klijenti tokom tog perioda mogu koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije,
- odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevazilaženja trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
- druge mjere koje Banka poduzima u cilju olakšavanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta, oporavka i uspostave održivog poslovanja klijenta.
Osnovni uslovi koji moraju biti ispunjeni da bi Banka odobrila posebnu mjeru su:
- Izvori za otplatu kredita su smanjeni i time je onemogućeno ili će biti onemogućeno izmirivanje obaveza prema Banci ili
- Klijent je pretrpio oštećenje poslovne ili privatne imovine, ili mjesta stanovanja ili poslovanja, tako da isto privremeno ne može služiti primarnoj namjeni, i
- Klijent nije bio u kašnjenju sa dospjelim obavezama u materijalno značajnom iznosu duže od 90 dana na dan 30.09.2024. godine
Posebne mjere se odobravaju na osnovu zahtjeva i prateće dokumentacije dostavljene od strane klijenta, te kreditne analize kojom se utvrđuje koja je mjera najpovoljnija za održavanje i poboljšanje kreditne sposobnosti klijenta.
Zahtjev za posebne mjere kao olakšice u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine se može preuzeti putem linka: PREUZMI ZAHTJEV ili u poslovnim jedinicama Banke.
Potrebna dokumentacija za klijente koji apliciraju za neku od posebnih mjera kao olakšice u vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine:
- Zahtjev za posebne mjere – obavezno
- Anketni upitnik o uticaju vanrednih okolnosti za fizička lica - obavezno
- Platna lista tražioca/člana domaćinstva na kojoj se vidi umanjenje primanja (ukoliko je primjenjivo)
- Izjava/potvrda/odluka poslodavca o smanjenju primanja tražioca/člana domaćinstva (ukoliko je primjenjivo)
- Drugi dokaz o umanjenju prihoda domaćinstva uzrokovanih vanrednim okolnostima – poplave iz oktobra/listopada 2024. godine (ukoliko je primjenjivo)
- Dokaz o potpunom/djelimičnom oštećenju poslovne ili privatne imovine, ili mjesta stanovanja ili poslovanja, tako da isto privremeno ne može služiti primarnoj namjeni (ukoliko je primjenjivo)
Zahtjev za posebne mjere i prateću dokumentaciju, klijenti dostavljaju lično u poslovnim jedinicima Banke.
Napominjemo da je u slučaju postojanja više ugovornih strana u prvobitno ugovorenom kreditnom poslu za koji se traži neka od posebnih mjera, potrebno obezbijediti saglasnost svih učesnika za promjene ugovorenih uslova kredita.